Na téma samořízení a jak pracují autonomní týmy existuje spousta názorů, ne každý je však pravda. Pojďme se podívat na nejčastější pravdy a mýty, které okolo toho tématu kolují.
PRINCE2® 7: lidé na prvním místě – nová kapitola ‘People’ v projektové metodice
Doplnění kapitoly "People" v PRINCE2® 7 je pro projektové manažery cenným zdrojem informací, jak řešit běžné výzvy v práci s týmy, včetně technik na posilování důvěry, řešení konfliktů nebo správného způsobu zpětné vazby. Doporučení zahrnují praktické rady, jak identifikovat a vyhodnocovat různé potřeby týmu, a jak se lépe zaměřit na udržování motivace.
Cílem každého projektu je doručit změnu. Prince2 v této kapitole říká, že úspěšná realizace projektu závisí na schopnosti teamu, lidí a vztazích mezi nimi.
Co v této kapitole najdete?
V této kapitole najdete:
- Jak úspěšně řídit změnu
- Jak pracovat se stakeholdery
- Jak rozvíjet kulturu, která podporuje spolupráci a důvěru
- Jak řídit úspěšné teamy
- Jak komunikovat
Jak úspěšně řídit změnu
Součástí této kapitoly je popsaný Change management approach. Cílem je nastavit proces řízení změny, který byl dříve popsán v kapitole Change. Nyní je kapitola Change přejmenovaná na ISSUE a řízení změny součástí kapitoly People.
Jak pracovat se stakeholdery
Stakeholder = kdokoliv, kdo může ovlinit projekt, je projektem ovlivňen, ať už pozitivně nebo negativně.
Jak rozvíjet kulturu, která podporuje spolupráci a důvěru
Rozvoj kultury, která podporuje spolupráci a důvěru, vyžaduje cílené úsilí a pevné vedení, které jde příkladem. Klíčem je vytvořit prostředí, kde se lidé cítí bezpečně, mají prostor pro otevřenou komunikaci a vědí, že jejich názory a přínosy jsou oceňovány. Jasně definované hodnoty, jako je respekt, empatie a rovnost, jsou základem, na kterém lze budovat vztahy založené na důvěře. Důležité je podporovat psychologické bezpečí, kde chyby nejsou vnímány jako selhání, ale jako příležitost k růstu, a zároveň oceňovat úspěchy jak jednotlivců, tak týmu jako celku. Spolupráce je také posilována sdílením společných cílů, diverzitou názorů a využíváním nástrojů, které usnadňují komunikaci a týmovou práci.
Jak řídit úspěšné teamy
PRINCE2® podporuje budování úspěšných teamů prostřednictvím:
- Project plan
- Project management team structure and the role descriptions
- Communication management approach
- Project initiation documentation
- Product based planning
Jak komunikovat
V rámci této kapitoly naleznete šablonu pro Communication management approach, který slouží k nastavení komunikace. Způsob komunikace ovlivňuje fakt, zda týmy spolupracují vzdáleně, jsou na jedné lokaci, případně kombinace.
Prince2 v závěru doplňuje, že lidé jsou nejdůležitěší prvek v realizaci projektů.
Další články:
Existuje mnoho dobrých důvodů, proč používat Story pointy k odhadu pracnosti a komplexity požadavků. Odhady jsou rychlé, podporují společný Commitment, umožňují realisticky plánovat a podporují spolupráci v teamu.
V dnešním rychle se měnícím světě je snadné se nechat unést množstvím úkolů, projektů a aktivit, které nás obklopují. Často se snažíme být co nejvíce "busy" a zapomínáme na to, co je opravdu důležité: doručit kvalitní hotový výsledek,